Zabawa, animacja, grywalizacja – szkolenia dla przewodników i kandydatów, pilotów wycieczek

Zabawa, animacja, grywalizacja. Szkolenia rozszerzone.Co zrobić aby uczestnicy wycieczki tryskali humorem, byli zainteresowani, zaangażowani.  Zmień formę przekazu! Dzięki umiejętności projektowania wycieczek w postaci gier i zabaw, w której uczestnicy są poszukiwaczami skarbów, odkrywcami tajemnicy, zbójnikami, podkowcami… zmieni się dosłownie wszystko.

Ile kosztuje szkolenie?
19 marca 2016 r.
Pedagogika zabawy dla przewodników i pilotów wycieczek.
Cena szkolenia do 29 lutego 197 zł
9 kwietnia 2016 r.
Grywalizacja w turystyce – narzędzie na miarę czasów i wszystko gra.
Cena szkolenia do 25 marca 197 zł
Dwa szkolenia w cenie 257 zł!

Ilość miejsc ograniczona. O zgłoszeniu decyduje kolejność wpłaty na konto.
Kto może wziąć udział?
W szkoleniu mogą wziąć udział przewodnicy beskidzcy, terenowi, piloci wycieczek oraz osoby planujące pracę w obsłudze ruchu turystycznego, kandydaci na przewodników.
Ile osób może wziąć udział w szkoleniu?
Maksymalna ilość osób biorących udział w szkoleniu to 20 os. Szkolenie będzie realizowane przy min. 10 osobach.

Aby dokonać rezerwacji wyślij zgłoszenie na adres ckultury@ciezkowice.pl.
W mailu podaj imię, nazwisko, adres, główny kontakt mailowy, telefon. W informacji zwrotnej poprosimy o wpłatę na podane konto. Kontakt tel. 146510038.

Program szkolenia 19 marca 2016 r.
Pedagogika zabawy dla przewodników i pilotów wycieczek.
Muzeum w Ciężkowicach.
8:00-8:30 Serwis kawowy, rejestracja uczestników.
8:30-9:30 Edukacja poprzez zabawę. Podkowiec mały w zabawach prowadzonych w czasie wycieczek – wykład bezpłatny dla wszystkich chętnych w ramach promocji projektu LIFE Podkowiec+ www.podkowiecplus.pl www.fb.com/KrainaPodkowca

Część wyłącznie dla osób zapisanych na szkolenie.
Muzeum w Ciężkowicach.
09:30-10:00 Historia zabawy od Platona do Kubusia Puchatka.

Skamieniałe Miasto.
10:00-13:00 Blok w terenie: Przywitaj się z grupą w sposób nieszablonowy (np. Imiona, Kto ma…). Zabawy integrujące grupę (np. Ślepiec, Kocyk na lewą stronę). Energizery na każdą okazję (np. Błyskawica, Benito). Co zrobić kiedy grupa się nudzi? Zabawy „bez przygotowania” (np. Kaczuszki, Miczitanka). Animacja ze „wspomagaczami” (gumizela, klanza, inne). Pożegnaj się z grupą niestandardowo (np. Węzeł Gordyjski, „Pralka, kosz, walizka”)

Muzeum Przyrodnicze.
13:15-14:00 Przerwa obiadowa.
14:00-14:45 Zamiast teorii… różne oblicza metodyki (pedagogika zabawy, skauting, Klanza).

Skamieniałe Miasto.
15:00-18:00 Blok w terenie: Praktyczne zastosowanie zabaw i animacji w Skamieniałym Mieście. Edukacja poprzez zabawę, zabawa w edukacji. W świecie zmysłów… wykorzystujemy dotyk, słuch, wzrok, węch, smak. Zabawy z wykorzystaniem naturalnych atrakcji, tego co nas otacza. Tworzenie własnych zabaw. Improwizacja.

Grywalizacja w turystyce – narzędzie na miarę czasów i wszystko gra.
Program szkolenia 9 kwietnia 2016 r.
Muzeum w Ciężkowicach.
8:00-8:30 Serwis kawowy, rejestracja uczestników.
8:30-9:30 Podkowiec mały poznaje świat! Przykłady gier z wykorzystaniem wiedzy o podkowcu małym – wykład bezpłatny dla wszystkich chętnych w ramach promocji projektu LIFE Podkowiec+ www.podkowiecplus.pl www.fb.com/KrainaPodkowca

Część wyłącznie dla osób zapisanych na szkolenie.
Muzeum w Ciężkowicach.
09:30-10:15 Zamiast teorii… zagrajmy w coś (mały wypad nad pustynię Sonora, a przy okazji w głąb siebie).

Skamieniałe Miasto.
10:15 – 13:00 Blok w terenie: Questing w rezerwacie Skamieniałe Miasto. Krzyżówki i zagadki słowne, teleturnieje, konkursy, quizy. Jak zwyczajną kostką można urozmaicić wycieczkę? (Każde narzędzie zostanie zastosowane w praktyce, następnie będzie omówiony sposób jego tworzenia oraz zrealizowane ćwiczenie z samodzielnego konstruowania.)

Muzeum Przyrodnicze.
13:15-14:00 Przerwa obiadowa.
14:00-14:45 Zamiast teorii… przegląd gier przydatnych w różnych sytuacjach (np. czekając na pociąg lub z powodu deszczu siedząc drugą dobę w schronisku), na przykładzie: Oil city, Chłopska Szkoła Biznesu, Pustynia Sonora, Wyzwania, Janek Kolumb, Mafia, Dixit, Kalambury, Koncept, Słowne kości, inne.

Skamieniałe Miasto.
15:00-18:00 Blok w terenie: Geocaching, podchody i pochodne (fragment trasy wg różnego rodzaju „tropów” i „wskazówek”). Stylizacja i fabuła. Na przykładzie fragmentu trasy pokażemy siłę fabularyzacji – storytelling. Grywalizacja grupy – jak wycieczka może stać się grą. Grywalizacja, która zmienia oblicze oferty turystycznej.

Szkolenie prowadzi dr Łukasz Hajduk. Część związaną z programem LIFE Podkowiec+ Piotr Firlej.

Cena szkolenia obejmuje:
– zajęcia szkoleniowe w terenie,
– stacjonarne zajęcie szkoleniowe,
– catering,
– obiad dwudaniowy,
– materiały promocyjne,
– materiały szkoleniowe.

Cena szkolenia nie obejmuje:
– ubezpieczenia w trakcie wycieczki terenowej,
– dojazdu na szkolenie,
– przejazdów w trakcie trwania szkolenia (uczestnicy szkolenia posiadający wolne miejsca w samochodach, proszeni są o zabranie osób bez transportu).

Szkolenie ma na celu:
– Przygotowanie kadry przewodnickiej do obsługi ruchu turystycznego,
– Podniesienie jakości świadczonych usług przez przewodników,
– Promocję Ciężkowic, Skamieniałego Miasta, Krainy Podkowca, Walorów Doliny Rzeki Białej, Pogórza Karpackiego,
– Nawiązanie współpracy osób branży turystycznej, networking.

Organizator szkolenia:
Muzeum Przyrodnicze w Ciężkowicach
www.muzeum.ciezkowice.pl

Organizator bezpłatnej sesji wykładowej „Nietoperze i Kraina Podkowca” w ramach projektu LIFE Podpowiec+:
Polskie Towarzystwo Przyjaciół Przyrody „pro Natura” www.pronatura.org.p www.podkowiecplus.pl www.fb.com/KrainaPodkowca



Zapraszamy na 2 dni szkolenia, które powinny być obowiązkowe w czasie kursów przewodnickich: 19 marca 2016 r., Pedagogika zabawy dla przewodników i pilotów wycieczek oraz 9 kwietnia 2016 r. Grywalizacja w turystyce – narzędzie na miarę czasów… i wszystko gra.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *